Thursday, February 19, 2009

JTFC TEBUS MARUAH....

Bangsar,19 Feb - Kekalahan menentang bomba 5-1 ternyata telah menimbulkan rasa tidakpuas hati dikalangan pemain JTFC. Lanjutan dari itu pada hari ini perlawanan timbal balik telah diadakan. Kali ini JTFC lebih bersedia, lebih fokus dan lebih yakin akan berjaya menumbangkan si Celoreng Merah. Dengan jersi baru JTFC turun dengan garang. Pengurus Tactikal, Azuan seharian memikirkan taktik dan barisan yang akan digunakan bagi memastikan kemenangan milik JTFC.

Wisel permulaan dibunyikan oleh pengadil bertugas. Pada peringkat awal barisan pertahanan JTFC yang dipimpin oleh Muhizam tampak goyah, pelbagai kesilapan kecil dibuat sehingga pada minit ke 8 Shafiq telah menampan bola dan masuk kedalam gawang gol sendiri. Kesilapan demi kesilapan di lakukan. Sehingga Pengurus Tactikal terpaksa mengeluarkan Muhizam dan menggantikan dengan Midfield berbisa Wan remaco ( nama lain Wan Jambu ). Ternyata sengat Wan memang berbisa. 3 minit beliau beraksi beliau telah menghadiahkan satu gol untuk JTFC yang mengikat keputusan seri 1-1. Perlawanan diteruskan, namun barisan pertahanan JTFC masih lagi goyah apabila last man Syawal seolah hilang punca.

Ekoran dari itu pasukan lawan berjaya menyumbat satu lagi gol dan menjadikan kedudukan pihak lawan mendahului dengan 1 gol. Keputusan kekal sehingga separuh masa kedua. Pada babak kedua setelah pelbagai taktik digunakan akhirnya Pengurus Taktikal telah menemui rentak, pertukaran demi pertukaran dibuat sekali lagi Wan remaco berjaya menjaringkan gol penyaman yang menjadikan keputusan terikat semula 2-2. Kemasukan shafiq ( import la beb ) ternyata menambah bisa JTFC apabila membantu Wan remaco membuat hatrick yang menjadikan JTFC mendahului dengan 3-2.

Kemasukan Boy sebagai penyerang juga menambah perencah kejayaan apabila berjaya menanduk bola masuk ke gawang lawan yang menjadikan keputusan 4-2.Pasukan lawan ternyata nampak tertekan apabila cuba menggasak kubu pertahanan JTFC yang mula bermain diffensive. Namun gagal. Sementara wisel penamat hendak dibunyikan Shafiq berjaya membolosi pertahanan lawan dan meninggalkan kenangan apabila membuat jaringan menjadikan keputusan rasmi JTFC menang dengan 5 gol berbalas 2.

TAHNIAH kepada semua pemain yang terlibat. Antara barisan pemain yang turun Mus, Muhizam,Syawal, Salleh, Shafiq, Edzri, Beng, Quek, Megat, Nik, Amir ( Kesebelasan utama) Simpanan : Aj, Wan remaco,Izwan, Hanafiah, bahar,Achoy, Mathew,Shafiq(adik azuan) dan Boy.

Perlawanan akan datang JTFC akan membuat perlawanan luar menentang TNB IT Melaka pada 28hb Feb. Nantikan keputusannya.......Sekian

No comments: