Thursday, August 28, 2008

JTFC di Ambang kejatuhan.....

Harap tenang semua.....subject diatas hanya sekadar peringatan kepada kita semua agar lebih berhati-hati didalam mengatur perlawanan di masa hadapan. Persiapan dari segi pengurusan pemain, peralatan dan kelengkapan pasukan perlu diberi perhatian yang serius demi untuk melihat JTFC menjadi pasukan yang disegani dimasa hadapan....

Perlawanan menentang TNB Kepong 21 Ogos yang lalu dijangka menjadi medan melepaskan rindu sebelum pamain menggantungkan boot selama sebulan menjadi hampeh apabila hanya 6 orang pemain JTFC hadir di padang. Disaat pengadil meniup wisel memanggil pemain masuk dan tatkala pasukan lawan telah bersiap dengan 'warm-up' pasukan JTFC meraba-raba mencari pemain yang ada disekeliling padang. Mujur 2 orang pemain cilik berbangsa india umur dalam lingkungan 12 - 13 tahun telah menyelamatkan JTFC dengan persembahan pemainan yang mantap lantas mampu menggegarkan jaring gol lawan yang membawa JTFC mendahului dengan 1-0.

Ekoran penjaga gol JTFC 'bidan terjun' ketika itu hanya mampu bertahan 20 minit pertama apabila pasukan lawan berjaya menyamakan kedudukan dengan 1-1. Di pendekkan cerita...Pasukan lawan yang lebih konsisten telah mendahului dengan 2-1. Ketika perlawanan bebaki 1 minit pemain import JTFC seorang 'Fireman' dengan gaya 'bycycle kick' berjaya menyamakan kedudukan 2-2 yang sudah semestinya melegakan Pengurus pasukan yang berada diluar padang ketika itu.

Tahniah kepada player JTFC yang berjaya mengekalkan rekod tanpa kalah. Diharap agar pihak pengurusan JTFC lebih peka dan fokus dengan badai yang kini melanda JTFC.

Semoga berjumpa di Bulan hadapan...Selamat berpuasa , Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin

No comments: