Saturday, January 24, 2009

JTFC DI BELASAH


Bangsar, 22 Jan - 'Wake up call' itu lah ungkapan yang sesuai buat pemain-pemain JTFC apabila dibelasah 5 - 1 oleh pasukan Bomba. Dengan kekalahan ini diharap pemain-pemain JTFC akan lebih bersedia dan tidak terlalu yakin (over confident) apabila berhadapan pihak lawan. Kekalahan JTFC sedikit sebanyak disebabkan ketiadaan kedua-dua penjaga gol iaitu Boy dan Mus. Namun pujian harus diberikan kepada penjaga gol gantian (bidan terjun) Nik yang berjaya menyelematkan beberapa cubaan bahaya dari pasukan lawan.

Dalam pada itu barisan hadapan JTFC tampak goyah apabila gagal menyudahkan beberapa peluang. Pada minit ke 23 Faidz yang hanya berhadapan dengan penjaga gol lawan gagal menolak masuk kegawang apabila bola terkena kaki penjaga gol. Pada minit ke 53 sekali lagi ayen berhadapan dengan penjaga gol juga gagal menyumbat masuk bola apabila tersasar jauh.
Kemasukan Wan remaco yang baru baik pulih dari demam hanya mampu membantu pasukan JTFC mendapatkan satu gol apabila Piah berjaya menembusi pertahanan lawan dengan larian solo dan seterusnya menolak mudah bola ke gawang lawan. Didalam JTFC berusaha merapatkan jurang gol pemain pemain pertahanan Tuan Shamsul terpaksa dikeluarkan kerana mengalami kejang otot dan diganti dengan Izwan. Namun 'kusangka panas sampai ke petang rupanya hujan ditengahari'. Izwan yang diharapkan dapat membantu pasukan telah melakukan kesilapan dengan membuat tackel dari belakang sehingga beliau dihadiahkan kad merah. Pasukan lawan tidak mensia-sia kan kelebihan yang ada apabila berjaya menambah jaringan seterusnya melebarkan lagi jurang jaringan. Setelah wisel penamat ditiup pasukan JTFC tewas dengan 5 gol berbalas 1.Baik sedikit dari pasukan Malaysia

Barisan pemain ; Nik( penjaga gol ) , Shamsul, Syawal, Mathew, Syafiq, Salleh, Edzri, Megat, Faidz, Bahar, Ayen, Aj, Wan, Achoy, Amir dan Izwan (Kad Merah)

No comments: