Friday, March 13, 2009

JTFC mengamuk di UIA,Petaling Jaya

UIA, PJ 5 Mac - Buat julung-julung kalinya JTFC beraksi dibawah cahaya lampu limpah ( sportlight ) . Menentang pelajar Matrikulasi University Islam Antarabangsa ( UIA ) Cawangan Petaling Jaya. Perlawanan bermula pada jam 9 malam. Hampir kesemua pemain turun kecuali kedua-dua penjaga gol. Walau injured pujian harus diberikan kepada Satari, Matthew dan Abg Shahril yg turut sama memberi sokongan datang memberi sokongan. Perlawanan bermula agak mudah apabila pada minit ke 10 JTFC berjaya menjaringkan gol pendahuluan melaui rembatan kencang dari penyerang Megat. Pasukan lawan kemudian mengatur semula strategi kali ini menampakkan kubu pertahan lawan agak kental manakala barisan hadapan JTFC seperti hilang arah tujuan. Membawa perlawanan berkeputusan kekal 1-0 sehingga berakhir babak pertama.

Pada separuh masa kedua beberapa pertukaran dibuat oleh Pengurus Taktikal, Azuan. Kali ini pasukan lawan telah menurunkan barisan pemain yang baru. Dimana lebih mencabar berbanding pasukan di separuh masa pertama. Perlawanan menampakkan pasukan bertukar-tukar asakkan. Pelbagai percubaan dibuat oleh kedua-dua pasukan tetapi tidak menampakkan apa-apa perubahan. Pada minit ke 83 perlawanan pemain pertahanan kiri JTFC telah dilayangkan kad merah. JTFC bertambah tertekan apabila bermain 10 orang. Ketika perlawanan seakan ingin melabuhkan tirainya pasukan lawan berjaya menyumbat satu gol pada minit terakhir yang membawa keputusan seri 1-1.

Apa-apa pun pujian harus diberikan kepada semua pemain yang telah bertungkus lumus bermain bagi memastikan JTFC tidak tewas. Antara pemain yang beraksi pada malam tersebut Toldo ( keeper import) Izwan, Ayen, Salleh, Baha, Shawal, Piah,Faid,Wan,Megat, Ezrie, Aj, Amir, Nik tidak beraksi Achoy, Shahril, Satari, Mathew

No comments: