Sunday, December 14, 2008

JTFC tempat ke-4

Bangsar , 13 Nov – Bertempat di padang Kelab Kilat Bangsar, JTFC telah melakar sejarah pertama apabila berjaya menduduki tempat keempat didalam Kejohanan Liga Bola Sepak 9 sebelah anjuran Kelab Kilat TNB Kuala Lumpur. Ini merupakan kejohanan yang pertama diadakan.Sebanyak 16 pasukan dari sekitar Lembah Klang telah menyertai kejohanan tersebut. Pasukan telah dibahagi kepada 4 kumpulan. JTFC berada didalam kumpulan C bersama Telekontrol, PBB KL dan Setiausaha Syarikat.

Pada peringkat kumpulan, JTFC telah menentang pasukan Telekontrol yang berkesudahan JTFC 1 manakala Telekontrol 0.Perlawanan seterusnya JTFC menentang PPB KL yang berkesudahan JTFC 1, PBB KL 0. Dengan kemenangan ini JTFC telah pun berjaya melayakkan diri keperingkat seterusnya. Dalam melengkapkan perlawanan diperingkat kumpulan JTFC telah menentang pasukan Setiausaha Syarikat dimana JTFC tewas dengan 0 – 2 .

Diperingkat suku akhir JTFC menentang naib juara kumpulan B iaitu Tenaga Cable dimana perlawanan terikat dengan seri 0 – 0 dan kemenangan ditentukan dengan sepakan penalti yang berpihak kepada JTFC menang 5-4 . Penjaga gol JTFC, Boy telah menjadi hero apabila berjaya menampan satu sepakan penalti . Di peringkat Separuh akhir pula JTFC telah menentang TNB Rawang yang menyaksikan JTFC tewas 2-1 seterusnya melenyapkan harapan untuk mara keperingkat akhir. Penentuan tempat ketiga dan empat hanya ditentukan melalui sepakan penalti dimana sekali lagi menyaksikan JTFC tewas kepada PBN Selangor dengan 2-3.

Dengan kemenangan ditempat keempat, membawa pulang trofi dan hadiah wang tunai RM 200 pujian harus diberikan kepada semua pemain termasuk master mind Azuan yang mengatur pemain dan menyusun taktikal JTFC.

TAHNIAH dan TERIMA KASIH kepada semua pemain yang telah menunjukan semangat juang yang tinggi dan juga kepada mereka yang turut hadir memberi sokongan kepada pasukan JTFC semoga JTFC akan terus berjaya dimasa hadapan.Sekian

No comments: